En helt vanlig dag på jobben

29 01 2009

kaze: Hei veiledern!

veiledern: Hei kamikaze!

kaze: Du jeg har nettopp innsett at (lang innviklet forklaring på hvorfor det ikke er nok å vise A som vi nettopp har gjort, men vi må også vise B som jeg ikke aner hvordan vi skal vise og stipendet mitt er i ferd med å ta slutt så jeg aner ikke hvordan jeg skal rekke å gjøre det), hjelp!

veiledern: Hm?

kaze: (mer forklaring på hvorfor det ikke er nok å vise A som vi nettopp har gjort, men vi må også vise B som jeg ikke aner hvordan vi skal vise og stipendet mitt er i ferd med å ta slutt så jeg aner ikke hvordan jeg skal rekke å gjøre det), hjelp!

veiledern: (spørsmål til forklaringen hvorfor det ikke er nok å vise A som vi nettopp har gjort, men vi må også vise B)

kaze: (svar på spørsmål til forklaringen hvorfor det ikke er nok å vise A som vi nettopp har gjort, men vi må også vise B)

veiledern: Så vi skal vise B!

kaze: Ja, og jeg ikke aner hvordan og stipendet mitt er i ferd med å ta slutt så jeg aner ikke hvordan jeg skal rekke å gjøre det, hjelp!

veiledern (entusiastisk): Så kult! Dette er skikkelig morsomt altså!

(og dette er litt av forskjellen på fast og midlertidig ansatte forskere)