Samtale fra virkeligheten

2 03 2010

Telefonmann: Velkommen til PostDanmarks kundeservice, du snakker med Telefonmannen, hvordan kan jeg hjelpe deg?

Kaze: Hei du, jeg meldte flytting for en måned siden men jeg får ikke så mye post og folk får brev i retur med beskjed om at adressen min ikke finnes — kan du hjelpe meg med det problemet?

Telefonmann: Ja du, det må jo skyldes at adressen din ikke finnes det da.

Kaze: Eh, nei, den finnes den, jeg bor jo der. Dessuten får jeg jo post en gang innimellom, så helt ikke-eksisterende er den da heller ikke.
Telefonmann (overbærende med dumme Kaze): Jaja, vi får se etter da — hva er adressa di?

Kaze: Den er ####(adresse 1)

Telefonmann: Ja ok, jeg kan se at det er blitt meldt flytting på deg for en uke siden?

Kaze: Hæ, jamen jeg meldte jo flytting for en måned siden jeg?

Telefonmann: Mumlemumle jo det ble også meldt flytting i begynnelsen av måneden, men så fikk vi flyttemelding fra staten i midten av måneden og vi kunne ikke flytte deg dit du bor så vi flyttet deg like godt tilbake igjen, og noen dager senere fikk vi flyttemelding igjen…

Kaze: Ja, jeg fikk jo ikke noe post så jeg meldte flytting igjen

Telefonmann: Akkurat ja, du ble flyttet tilbake igjen for et par dager siden så nå skulle alt være i orden

Kaze: Ok, fint!

Telefonmann: Ja, og han derre Ulrik, han bor også sammen med deg, ikke sant?

Kaze: Hæ, nei jeg bor alene jeg, Ulrik eier leiligheten jeg bodde midlertidig i før?

Telefonmann: Javel, men nå bor han sammen med deg

Kaze (ler): Nei det gjør han ikke. Kan du ikke flytte ham tilbake?

Telefonmann (surt): Nei det kan jeg ikke, dette må han selv rydde opp i

Kaze: Men han har da ikke gjort noe galt? Det må jo bare ha skjedd en feil nede hos dere

Telefonmann: Ja du, enten er det noen som spøker med deg eller trakasserer deg eller…

Kaze: Neida det har sikkert bare skjedd en glipp i saksbehandlingen

Telefonmannen (roper surt): Ja altså jeg kan ikke se hvem som har gjort hva her nede men det er selvfølgelig mulig at noen har misbrukt jobbmulighetene sine og stjålet identiteten din og du kan jo politianmelde oss hvis du vil
Kaze (med latter, for dette er litt for absurd): Nei nei nei jeg vil ikke politianmelde noen, jeg vil bare flytte flatmaten min tilbake dit han hører hjemme

Telefonmannen: Altså hør her, du ble flyttet fra adresse 2 til adresse 1 den xx.02 og så ble du flyttet tilbake til adresse 2 den….

Kaze (ler): Ja jeg skjønner det, og det er jo bare absurd, men nå vil jeg bare flytte flatmaten min tilbake dit han kom fra

Telefonmannen: uforståelig i fistel

Kaze: Ok, forstår jeg deg så rett i at den eneste måten jeg kan få mannen flyttet hjem igjen uten å politianmelde noen er hvis han selv melder flytting tilbake dit han alltid har bort.

Telefonmannen: Ja, det er riktig

Kaze: Ok, ha en fin dag! 🙂


Handlinger

Information

14 responses

2 03 2010
Beamer

Haha, fantastisk 🙂

2 03 2010
kristin

Ekstremt.

4 03 2010
~SerendipityCat~

😀

7 03 2010
Lothiane

Hahahaha! 😀 Fine samtalen. Du taklet fyren bra, synes jeg – måtte til og med oversette litt for ham siden han ikke greide formidle det han mente på en forståelig måte.

14 03 2010
chicida

hahaha, bra taklet! Slike folk har lett for å trekke ned humøret til andre, er et nyttig talent å se humoren i en slik samtale!

15 03 2010
krissy

Håper det går fint med deg og han eks- fine da. 🙂

20 03 2010
Yoshimi

Fuck it, you win!
Den tar kaken på de fleste 🙂

31 03 2010
Nissemann

Hei og takk for sist. Når du er ferdig med å flytte frem og tilbake, er du velkommen til å knekke påskeegg på bloggen min. 🙂

26 04 2010
Martin

Haha xP

8 06 2010
abre

Hei, Kamikaze. Hvordan går det med deg?

10 06 2010
kamikaze

Hei abre! Så hyggelig at du spør! Jeg lever, hva med deg?

Sannheten er en sted i mellom at jeg jobber ræva av meg, og at jobben med en viss bloggeportal slo knockout på internettlysten min en stund. Jeg lærer aldri at det bare er 24 timer i et døgn. Men jeg savner å blogge, og jeg savner å jobbe kreativt med tekst — så kanskje det dukker opp et innlegg en gang igjen.

Hva er hemmeligheten din for å opprettholde blogginga?

11 06 2010
abre

Man må jo ha lyst, ellers blir det meningsløst. Og så skal man ha tid og overskudd til det man har lyst til. Det er ikke så enkelt bestandig.

Men trivelig om du får anledning til litt blogging igjen, eller får lyst på en heftig diskusjon … 🙂

Jeg har ikke noen hemmelighet annet enn at jeg er i noenlunde samme situasjon som når jeg begynte å blogge (og ikke har gått lei), og så har jeg det sikkert en del mindre travelt enn deg. Men på den annen side: Jo travlere jeg har det, jo flere ideer pleier å dukke opp i hodet.

Men min aktivitet har også gått ned. Det virker som det samme gjelder de fleste bloggerne jeg leser, inkludert aktiviteten i kommentarfeltene. Synd.

29 10 2010
wondersnow

pling! tulleruskemensansamtale :p

13 11 2010
beamer

Savner Kazeblogging. Det kommer jeg på ganske ofte, altså. Men akkurat nå fordi jeg har begynt å se Borgen og er litt partiforvirret så jeg googler rundt etter en oversikt som kan fortelle meg hva som er hva av danske partier.

Ser ut til at Wiki vil hjelpe meg med det. Men tenkte jeg skulle fortelle at det altså er sånn at Danmark = Kaze i mitt hode, og at du er tenkt på :-).

Legg igjen en kommentar