Holde styr på kommentarer?

11 01 2009

En av mine favorittfunksjoner i wordpress.com, er «Mine kommentarer», som viser kommentarer jeg har lagt igjen hos andre wordpress.com-blogger, og lister opp svar som har kommet til dem. På den måten er det lett å delta i diskusjoner og komme med svar «i tide».

Er det noen som vet om det finnes lignende system for å holde kontroll på kommentarer man har lagt igjen på ikke-wordpress-blogger? En del blogger har en boks man kan hake i og få oppdateringer på mail, eller så kan man ofte abonnere via rss — men det er så pass mye stress at jeg ikke gjør det med mindre det handler om noe spesielt engasjerende. Jeg synes bare at det burde være mulig å lage en tjeneste som lar meg administrere kommentarer på blogger hos alle de vanligste bloggtjenestene?

Edit: Audun Wangen har testet Backtype


Handlinger

Information

12 responses

12 01 2009
anders

Har desverre ingen forslag til en slik tjeneste.
Det eneste jeg veit er at det neppe kommer noe som støtter min blogg (beklagligvis). Så dreven blir jeg nok aldri i php. jaja…

12 01 2009
kamikaze

anders: Jeg skulle foreslå at du lager en slik tjeneste 😉 Men matteblogger sjekker jeg uansett, så det er ikke for å huske deg at jeg behøver tjenesten!

12 01 2009
Frøken Skavlan

Nja, det finnes noen slike tjenester, f.eks; http://www.cocomment.com/ og http://commentedon.com/. Jeg har kun prøvd coComment for lenge siden, men var ikke særlig fornøyd (tok lang tid før den ble oppdatert). Ryktene sier at Commentedon er ganske lik. Har dermed tilgode å finne en bra tjeneste til dette…

12 01 2009
turanga

Jeg bruker http://www.cocomment.com/ som går bananas rett som det er og drar fram mange gamle diskusjoner, men mesteparten av tiden er den bra.

12 01 2009
Petter

commentful.blogflux.com og backtype.com kan også være interessante. Etter at CoComment hadde gått bananas en stund gikk jeg over til co.mments.com -men nå legges den ned… Må finne på noe annet 😦

12 01 2009
Sigurd

Dette er en test.
For å se om backtype fungerer.

12 01 2009
kamikaze

Petter, turanga og Frøken Skavlan: Velkommen og tusen takk for tips! Jeg skal teste dem, kanskje jeg kommer tilbake med test.

12 01 2009
kamikaze

Sigurd: Fungerer det?

13 01 2009
Audun Wangen

Uff ja, co.mments.com er et stort savn. Bruker CoComments nå, men det er jo like dårlig nå som når jeg brukte det for et år siden.

I tillegg til Commentful og Backtype, ser det ut som Disqus er populært. Men hvilken skal man velge?

13 01 2009
kamikaze

Audun: Velkommen hit, og takk for tips! Jeg forsøker å teste ut de forskjellige systemene nå, skal komme med oppdateringspost når jeg har fått en ordentlig oppfatning.

17 01 2009
Audun Wangen

Kastet meg på Backtype, og det virker veldig lovende. Fungerer i bruk som co.mments.com, men har en del mer funksjonalitet for deling og abonnering. Anbefales.

18 01 2009
Auduns IT weblogg

Backtype holder oversikt over kommentarene dine…

Jeg brukte tidligere co.mments for å holde oversikt over kommentarer på andres blogger, men det er nå nedlagt (RIP co.mments). Det finnes flere alternativer å velge mellom, blant annet CoComment, Disqus, Commentful og Backtype. Valget mitt falt på…

Legg igjen en kommentar