Flause 2.0

17 03 2009

Det verste med å drite seg loddrett ut, er de to-tre sekundene innen man forstår hva det er man har gjort, hvor man lever i god tro men med en fryktelig følelse av at noe ikke helt stemmer.

Som når man er 16 år og har mareritt der man drikker seg full og spyr i bilen til pappa (som tror at man er en snill liten pike som holder seg unna sprit og røyk og sånt) bare for å våkne og tenke Herregudskjelov at det bare var en drøm og at jeg er våken nå. Hey forresten, hvorfor ligger det et håndkle på puten min? Hvorfor står det en bøtte ved senga mi?

*gonk*

(gonk er lyden av to hjernehalvdeler som ubønnhørlig kobler seg sammen)

Som når man pære full klatrer inn i et godt og varmt tog i Helsinki, sovner og våkner litt senere av at en konduktør står og vifter med armene og piper på finsk og man tenker Jøss, har vi ikke dratt enda, toget står stille, det har visst gått i stykker! klatrer ut og ser seg omkring og så rart det ser ut her! har togstasjonen forandret seg mens jeg sov? og hvorfor er det en masse skilt som det står Riihimäki på overalt?

*gonk*

Eller (og dette er kanskje ikke å drite seg ut, men følelsen er den samme) som når man leser en liste over folk som har fått doktorgradsstipend og innser at man har kjørt forbi plassen der mitt navn skal stå, og prøver igjen, og det samme skjer så dårlig jeg reagerer i dag da, er jeg så nervøs! og den tredje gangen innser jeg

*gonk*

at navnet mitt slett ikke står der, og nå må jeg se til og bli voksen.

Handlinger

Information

4 responses

18 03 2009
anders

Jeg kjenner til den følelsen. en slags kribling i mellomgulvet, som utvikler seg til et balltreslag i panna. Mindre behagelig.

22 03 2009
kamikaze

anders: balltreslag ja, det er akkurat sånn det er! stygge greier 😦

Trili: Beklager minnefremkallelsen! Og takk 🙂 Jeg håper verden deler din oppfatning…

kvinnekongen: Aww, takk for lenke!

19 03 2009
Trili

Uff – enhver kan vel kjenne seg igjen i disse situasjonene. Ikke helt sikker på om jeg likte alle mer eller mindre fortrengte minner som kom til overflaten nå. Lykke til med jobbsøk, forresten – jeg er sikker på at verden utenfor trenger en kvinnelig matematiker med selvironi, og som på toppen av det hele kan skrive fornuftig norsk. Den kombinasjonen er svært sjelden 🙂

20 03 2009
kvinnekongen

Flause er å anerkjenne sånn i hvert fall 30 fredager for sent at ikke jeg har lenket meg til deg! Du skulle hatt meldeplikt 🙂

Legg igjen en kommentar

