Nær-døden-inder

10 03 2009

Jeg fikk en kommentar i helga som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal ta.

Kaze, du ser så flott og maskulin ut!

Jeg tror det var ment som en kompliment for de nyoppblåste musklene mine. Jeg tror i hvert fall jeg velger å ta det som en kompliment, uansett. Fornærmelser virker bare hvis offeret har vett til å skjønne hva som skjer.

Kommentaren kom forøvrig fra en katastrofalt kulturkolliderende inder som sist han skulle komplimentere en dame, gikk bort til vår nærmest anorektiske nabo og så

Jeg visste ikke at du var så feit!

Han fikk en nær-døden-opplevelse.

Da vi spurte hvordan i helsike han kunne finne på å si noe sånt til en kvinne, svarte han at

Jammen, hun så så sunn og pen og glamorøs ut etter at hun la på seg litt!

Ja du inderen, kom ikke og kall meg glamorøs, altså, det sier jeg bare.

Handlinger

Information

7 responses

10 03 2009
Tante Grønn

He he, å være i et internasjonalt miljø kan være spennende, men ganske utfordrende 😉 Tror man bare må bestemme seg for å ta det i beste mening. En zambisk kollega sa om meg: «Tante Grønn er helt svart på innsiden». Først ble jeg litt satt ut, men så innså jeg at det ikke betydde at jeg var sjelløs eller noe i den gaten. Det betydde at jeg var som en afrikaner, og det tok jeg som et kompliment :-)»

10 03 2009
kamikaze

Tante Grønn: Det var jo egentlig en veldig fin kompliment! Og med tanke på at min kom fra en inder, var den kanskje fin også.

Alter E: Ja, han sa det jo i hvert fall direkte til meg så det kan ikke ha vært ment så veldig frekt.

anders: Godt å høre at du også synes det! Og tross alt kalte han meg jo ikke glamorøs…

10 03 2009
Alter Ego

Harakiri-inder med andre ord. Morsomt 🙂 Selv har jeg hoert noen morsomme varianter underveis, baade til meg selv og andre, men som deg er det noen jeg har vaert litt i tvil om hvordan jeg skulle oppfatte… Man kommer lengst med aa velge det beste, tror jeg.

10 03 2009
anders

kan ikke annet enn å føye meg inn i rekken, og si at du nok er best tjent med å tolke det i beste mening. hehe … Men vil nå si at det er et litt komisk kompliment å gi uansett ..

11 03 2009
Krissy

Kvinneidrett er jo bare en amputert idrett i fht til mannsidrett.

Derfor er maskulinitet det vi ser opp til når det gjelder kroppsidealer, og du kan se det som et kompliment i denne sammenheng 😉

Kontra: Ooh, gid, for en søt muskel! *fnis*

11 03 2009
Krissy

Og så kan du hilse inderen på kontoret i dag med:
Good morning! o`boy, you look so CUTE and DOLLY in that shirt today!

Hvilket ansiktsuttrykk vrenger han av seg da, mon tro?

11 03 2009
kamikaze

Krissy: Kan jo ikke fornærme fyren heller, da får jeg ikke mer curry… han er nemlig en jævel på kjøkkenet!

(Hehe, men jeg kan kjøpe forkle til ham. Det tror jeg jammen jeg skal gjøre, som hevn! Et metroseksuellmannforkle! Jess!)

Legg igjen en kommentar

