Store smell — Friends for nerder

25 12 2008

bigbangtheory1Jeg har blitt forelsket.

I en TV-serie.

Big Bang Theory er en fysiker-sitcom – det er Friends for nerder. Og den er sinssykt morsom.

Seriens helt er den Asperger-herjede Sheldon, et vitenskapelig geni med et arsenal av fobier og tvangstanker som får Stalin til å virke fantasiløs.

Sheldon deler leilighet med Leonard, en søt og sjarmerende, men ikke fullt så vellykket partikkelfysiker som standhaftig men uten suksess forsøker å vinne hjertet til den blonde skuespiller-wannabe-naboen Penny.

Legg til en pervers jødisk ingeniør og en inder som ikke kan snakke med jenter, så begynner vi å nærme oss.

Jeg vet ikke om serien vises i Norge (?) men den lar seg i hvertfall oppspore på nettet.

Så hvis du trenger noe mer spennende enn værkavalkader å se på i jula — løp og se!

THE BIG BANG THEORY

Handlinger

Information

19 responses

25 12 2008
saccarina

Enig med deg!
Jeg har sett to-tre episoder litt tilfeldig, og begynner etter hvert å få sansen. Det er en del halvgode komiserier og mange dårlige, denne er godt over gjennomsnittet. Den går forresten på TVNorge.

26 12 2008
minneapolise

Big Bang har rykket opp til en av storfavorittene. Og serien blir bare bedre med tiden, love it! 😀

26 12 2008
~SerendipityCat~

Dette er favorittserien hjemme hos oss for tiden!!! 🙂 De er så herlige!

26 12 2008
Krissy

God jul til kamikaze !! 🙂

Kvesse klørne, eller dra ut silkepotene. ..Skål for hva det nye året måtte bringe fra kazze 😀

26 12 2008
surøgle

FOrresten, bare terster bildefunksjonen din..

Jeg vil ikke være den sprø øgla. You change me to something nice.

Kanskje sånn spøkelsæ, som erlend .. Me cross 😀 hoho ..

26 12 2008
kamikaze

Saccarina: Da jeg så den første episoden likte jeg den ikke noe særlig, jeg syntes Sheldon var sinssykt irriterende, og hadde ikke tenkt å se fler. Men så gjorde jeg det i et svakt øyeblikk, og serien har bare blitt bedre og bedre — nå synes jeg til og med den første episoden er kanonmorsom 🙂

26 12 2008
kamikaze

Minnea: Og så jeg som trodde det bare var nerder som likte den 🙂

26 12 2008
kamikaze

Serendipity: Jeg vet! Og så kjenner jeg igjen et par kolleger 😉

26 12 2008
kamikaze

Krissy/surøgle: God jul selv! Jeg styrer ikke monstrene, det gjør wordpress. Hvilken du får avhenger av hvilken epostadresse du oppgir (jeg forandret adressen din på den andre bare for å teste) — enten kan du fake med erlends email, eller så kan du skaffe deg en gravatar 🙂 Da får du se ut akkurat slik du vil!

26 12 2008
Sjølve

Damit. Hadde jeg bare postet da jeg skrev en post om dette, hadde berømmelsen og glansen vært min. Du er herved skrevet inn på revolusjonslista mi.

26 12 2008
kristin

Denne serien skal jeg få med meg. Jeg flytter inn med to fysikere og en molekylærbiolog etter nyttår (alle mannlige), og mistenker at jeg kan lære mye av denne serien…

26 12 2008
kamikaze

Sjølve: Welcome to my kommentarfelt 🙂 Bare si fra neste gang du har berømmelse og glans som kan snappes foran nesa på deg, så stiller jeg opp!

26 12 2008
kamikaze

Kristin: Hæhæ, det høres slik ut, ja! Fysikere er stort sett hyggelige og harmløse 🙂 Og så er de noen jævler til å feste. Du er med andre ord en lyckans ost!

27 12 2008
minneapolise

Jeg er en godt kamuflert supernerd. Det geniale med denne serien for meg er at jeg kjenner meg igjen i begge leirene, noe som sier litt om hvor splittet personlighet jeg har :p

27 12 2008
kamikaze

Så du er skapnerd, altså! 😀

28 12 2008
minneapolise

Vet ikke om jeg kan kalles skapnerd heller, jeg er egentlig stolt av nerden i meg, så jeg prøver ikke bevisst å skjule den. Men av en eller annen grunn blir jeg ikke tatt for å være det ved førsteinntrykk. Kanskje fordi jeg ikke er bare nerd, jeg har så mange rare sider som konkurrerer om oppmerksomheten..

Men når folk har kjent meg en stund så kommer merkelappen fort.

29 12 2008
kamikaze

🙂

30 12 2008
sandrabanan

Jeg er serioman, og elsker alt som har med serier å gjøre. Denne har jeg ikke hørt om før, men skal sjekke den ut med en gang.

(Foresten tror jeg ikke at jeg har kommentert her før? Det var vel på tide å si hei etter å ha lest bloggen din en stund:))

4 01 2009
kamikaze

Hei Sandra, og velkommen hit! Så gøy å høre at jeg har en leser jeg ikke visste om 🙂 Beklager sent svar, har vært så godt som offline.

Sjekk ut, sjekk ut, og se mer enn en episode — den blir bedre desto fler du ser!

Legg igjen en kommentar

