Takk!

5 09 2008

Jeg vil synge en serenade til en gjeng «elitebloggere». Jeg har blogget i skarve to uker, og takket være disse bloggerne har jeg fått en start og en velkomst jeg ikke hadde drømt om. Merkelig nok er disse bloggerne de samme som skjelles ut for å stjele all oppmerksomheten i bloggeby med de überintellektuelle postene sine (hvis de er så fæle, hvorfor er det da så mange som leser dem?), hvorpå de ikke gidder å springe rundt og kommentere på hver eneste post som pinges bloggrevyen. Grusomme folk, med andre ord.

Etter at bloggen ble født kom de innom en etter en for å si hei, og senest for et par dager siden fløy besøkstallene mine rett til værs, og det dukket opp en funky beskjed på dashbordet mitt om at Iversen hadde gitt meg en BlogDay-anbefaling.

Jeg fikk tårer i øynene.

I den grad jeg er et bloggerbarn, må Minneapolise og Esquil være foreldrene mine (alternativt personal trainer og pimp). Minnea lot meg prøvekjøre bloggen sin i sommer, og Esquil har gjort meg til en skryt-junkie siden BloggeUngkaren i vår.

Denne såkalte eliten er hverken arrogant eller selvopptatt. Jeg kjenner ingen av dem, og likevel har de oppmuntret meg, hjulpet meg og mobbet meg slik man bare mobber en oppkjeftig lillesøster. Hvorfor er de så snille med meg? Tja, jeg har en teori. Alle kommer best overens med slike som ligner en selv. Denne «eliten» består til en stor del av halvgamle trøndere og utvandrede landsforrædere, og her kommer jeg og er begge deler på en gang! Det må være det som er grunnen. Det kan jo ikke være at de er søte, hyggelige og hjelpsomme folk.

Handlinger

Information

17 responses

5 09 2008
Alter Ego

Jeg er visst etternoeler her inne; ikke saa mye surfing paa blogger i det siste, men et stort og hjertelig VELKOMMEN herfra ogsaa:) Haaper du vil trives i bloggebyen. Jeg liker i alle fall skrivestilen din, saa jeg vil komme innom paa en kopp kaffe til stadighet!

6 09 2008
Eugenie

Jeg leste innleggene dine hos minneapolise, og da jeg fant bloggen din via henne, har jeg fulgt med. Har den liggende i rss-leseren, så her leser jeg både poster og kommentarer.

Jeg tror grunnen til at eliten får «kjeft» er at folk utenom oppfatter dem som en gjeng som anbefaler hverandre og støtter hverandre hele tiden. Du kom inn i bloggverdnen via minneapolise, og derfor har vi fulgt deg videre. Hvordan det hadde vært dersom du hadde begynt fra intet, er jo ikke godt og si.

Uansett, jeg leser bloggen din!

6 09 2008
Esquil

men kamikaze da, dette er villedende informasjon. vi er assholes hele gjengen. hver morgen jeg våknere flirer jeg rått av alle bloggerne jeg har tenkt å ignorere fullstendig denne dagen.

da pimp

6 09 2008
Esquil

hm. folk misforstår meg iblant, så jeg presiserer for sikkerhets skyld at forrige kommentar var ironi. jeg vil at flest mulig skal ha det best mulig. og, takk selv 🙂

6 09 2008
Slørhale

Kamikaze, da. Du har jo vært en leser riktig lenge, og en aktiv leser. Det er få ting vi bloggere er så glad i som leserne våre. Vi duller med dem og passer på dem og vil at de skal føle seg vel 😀 (dessuten hjelper det på å skrive intressante innlegg. Rett & Slett)

6 09 2008
Tankekorset

Jeg tror elitebloggerne stort sett er snille mennesker jeg 🙂

6 09 2008
Sigrun

Jeg tror også at «elitebloggere» kan være veldig snille mennesker. I alle fall opplevde jeg at jeg ble ønsket varmt velkommen så å si straks jeg begynte å blogge. Særlig vil jeg takke Anathema og Avil.

6 09 2008
PoPSiCLe

Elitebloggerne er vel som regel kraftigst mislikt av de som ikke selv kan kalle seg nettopp det. Det er vel også et tilnavn som er skapt av norsk jantelov, og ikke av de som har blitt påklistret merkelappen.

Jeg tror muligens det var en kommentar til et innlegg på min egen blogg som nevnte det at «kvalitetsblogger» er en mye mer dekkende beskrivelse enn «eliteblogger» – og jeg må si meg enig.

6 09 2008
kamikaze

Alter ego: Velkommen hit, her fins alltid rikelig med kaffe! 🙂

Eugenie: Velkommen du også! Joda, jeg vet at jeg har fått masse gratisreklame fra Minnea og Esquil, derfor vil jeg rette ekstra mye takk til dem. Men jeg hadde jo ikke fått den heller, hvis de ikke hadde vært så søte og snille mot meg! Og det er ikke bare de som er hyggelige; hver gang jeg finner en snerten ny blogg så har allerede virrvarr vært der og sagt «heia!»

Esquil: Jeg tenkte vel at du skulle like å bli kalt pimp 🙂

Slørhale: Velkommen! Og så sant så sant, så alle anonyme lesere kan bare gi seg til kjenne, så skal jeg nok dulle jeg også!

Tankekorset: Velkommen, og akkurat!

Sigrun: Velkommen hit! Og så fint at andre også setter i gang å takke her i kommentatorfeltet 🙂 Feel free til å fortsette den, folkens! I det hele tatt tror jeg ikke man kan få sagt takk ofte nok.

PoPSiCLe: Velkommen! Helt enig at kvalitetsblogger er bedre!

7 09 2008
Lilja

Jeg lar meg ikke be to ganger når du åpner for fortsatt takking i kommentarfeltet ditt. Bloggen din har fått akkurat så mye oppmerksomhet som den fortjener. Du skriver interessante og varierte poster, og det viste du for «eliten» også når du vant BloggeUngkaren og når du prøvekjørte litt hos Minneapolise i sommer. Jeg føler det litt som om vi er i samme båt og noenlunde samme situasjon, Kamikaze. Jeg har veldig mye å takke esquil for, og at jeg allerede første dag fikk kommentarer både fra ham, virrvarr og minneapolise gjør meg stolt og ydmyk. Jeg gnir meg i øynene mens jeg kliper meg i armen. Men jeg er visst våken. Keep up the good work, Kamikaze! 🙂

7 09 2008
~SerendipityCat~

Hilser velkommen fra en halvgammel trønderinne som har utvandra til hovedstaden! 😉

Er ellers enig i det du skriver her, siden jeg begynte å blogge for et år siden har jeg fått masse gode ord fra etablerte bloggere og har blitt veldig godt tatt i mot!!

7 09 2008
minneapolise

Det er ikke lenge siden jeg var et lite bloggebarn med akkurat samme erfaring som deg 🙂

Det interessante er at de som ofte nevnes som eliten er dem jeg vet jeg kan være uenig med og kritisere uten at det får dem til å mislike meg av den grunn. De som ofte skriker høyest om den forferdelige eliten har jeg motsatt erfaring med, der er man ofte enten med dem eller mot dem. Ironisk nok 😉

8 09 2008
kamikaze

Lilja:Ja, vi er absolutt i samme båt, mer eller mindre tvillingsøstre blir vi vel 🙂 Keep up the good work selv!

SerendipityCat: Hei og velkommen hit! Ser man det, det er inne å være utvandret trønder 😀

Minnea: Veldig bra poeng! Jeg har samme erfaring som deg.

8 09 2008
Iversen

Nå er vel alle vekk, så da tør jeg å kommentere. I de siste månedene har jeg faktisk ikke holdt meg oppdatert på bloggerne jeg liker, så skriveriene dine hos Minne og deltagelsen din i Ungkaren (ble så furten da jeg ikke hadde anledning til å være med selv) hadde gått meg hus forbi. Jeg fant deg på et uskyldig google-søk (i den grad det er uskyldig å søke etter blogging om kamikaze, der ble jeg jo for så vidt ganske skuffa), og leste gjennom de første tre-fire skriveriene dine. Deretter leste jeg gjesteblogginga di hos Minneapolise og fikk en fin følelse av at du fort kunne være en stayer, så da ble det blog day-anbefaling. Enkelt som pai. Du lå allerede i RSS-leseren basert på innholdet her, så jeg kan vanskelig se for meg at et Esquil-prosjekt jeg ikke fulgte med på har påvirket meg i noen retning. 😉

8 09 2008
kamikaze

Takk Iversen!

11 09 2008
Konrad

«Halvgamle trøndere og utvandrede landsforædere» 🙂

11 09 2008
minneapolise

Den største forræderen her er vel iversen, som heller bruker tiden sin på å google etter kamikazer enn å lese bloggen min 😉

Jess vi er her ennå! 🙂

Legg igjen en kommentar

